Urodzony we Wrocławiu w 1985 r., językoznawca i historyk. Od kilkunastu lat zajmuje się dziejami miasta rodzinnego. W swoich badaniach skupia się na rozwoju urbanistycznym, szczególnie zaś na układzie komunikacyjnym i transporcie publicznym. Owocem jego pracy badawczej są liczne wystawy, artykuły i publikacje, m.in. monografia Wrocławskie tramwaje konne czy Przez Sępolno, Zalesie i Krzyki… Historia tramwajów we Wrocławiu. Należy do Wrocławskiego Towarzystwa Miłośników Historii, w którym regularnie wygłasza odczyty na tematy historii miasta. Zaangażowany w ratowanie oraz popularyzację materialnego i niematerialnego dziedzictwa Wrocławia oraz Śląska. Koncentruje się na zabytkach transportu publicznego – przede wszystkim historycznych tramwajach i autobusach, działając m.in. w Klubie Sympatyków Transportu Miejskiego. Koordynował odbudowę tramwaju typu Maximum z 1901 r. W 2022 r. w Instytucie Historycznym Uniwersytetu Wrocławskiego obronił z wyróżnieniem rozprawę doktorską napisaną pod kierunkiem prof. Grzegorza Straucholda pt. Rozwój transportu publicznego we Wrocławiu w latach 1893–1945, uzyskując tytuł doktora nauk historycznych. Odkrywca oryginalnej barokowej fontanny Neptuna z 1732 r., która niegdyś stała na pl. Nowy Targ, a która pod koniec XIX w. trafiła do Wielowsi Średniej w powiecie sycowskim.
Tomasz Sielicki
Przez wieki Wrocław słynął z piwowarstwa, a tutejsze napitki można było spotkać w wielu zakątkach Europy. Pod koniec XIX w...
Przez wieki Wrocław słynął z piwowarstwa, a tutejsze napitki można było spotkać w wielu zakątkach Europy. Pod ko...
Czytaj dalej
Tomasz Sielicki
Kiedy pierwsza kobieta poprowadziła tramwaj we Wrocławiu? Co przewożono tramwajami towarowymi? Jakiego koloru były przedwojenn...
Kiedy pierwsza kobieta poprowadziła tramwaj we Wrocławiu? Co przewożono tramwajami towarowymi? Jakiego koloru były p...
Czytaj dalej