Polityka prywatności i polityka cookies strony internetowej www. wroclawskineptun.pl
INFORMACJE OGÓLNE
- Polityka prywatności i polityka cookies (dalej jako „Polityka”) określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników strony internetowej www.wroclawskineptun.pl (dalej jako „Strona Internetowa”) oraz określa zasady korzystania przez tę stronę Internetową z plików cookies.
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Strony Internetowej jest spółka zarejestrowana pod firmą WYDAWNICTWO WROCŁAWSKI NEPTUN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu (adres: ul. Legnicka nr 59C/23, 54-203 Wrocław) wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001039568, posiadająca numer NIP: 8943212501, REGON: 525460152, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000,00 zł (dalej jako „Administrator”).
Dane kontaktowe Administratora:
- Adres: ul. Legnicka nr 59C/23, 54-203 Wrocław
- Adres poczty elektronicznej: kontakt@wroclawskineptun.pl
- Numer telefonu: +48 601 346 026
DEFINICJE
- Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej, które umożliwiają bezpośrednie lub pośrednie jej zidentyfikowanie, w szczególności na podstawie jej imienia i nazwiska, numeru identyfikacyjnego, danych o lokalizacji, informacji zawartych w korespondencji, informacji zbieranych za pomocą sprzętu rejestrującego lub innej podobnej technologii, jednego lub kilku czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość tej osoby;
- Użytkownik – osoba fizyczna odwiedzająca Stronę Internetową lub korzystająca z jej funkcjonalności;
- Strona Internetowa – strona internetowa www. wroclawskineptun.pl
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Rodzaj danych, cel oraz podstawa prawna ich przetwarzania:
- Jeżeli odwiedza Pani/ Pan Stronę Internetową, Administrator przetwarza dane osobowe zawarte w plikach Cookies (więcej o Polityce Cookies poniżej):
- w celu świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez umożliwienie odwiedzania i korzystania ze Strony Internetowej – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. dobrowolna i świadoma zgoda Użytkownika (w zakresie niezbędnych plików Cookies) oraz art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność przetwarzania Danych Osobowych (w zakresie opcjonalnych plików Cookies);
- w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną art. 6 ust. 1 lit f) RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na analizie aktywności Użytkowników;
- w celu ustalania i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f )RODO, tj. ochrona praw Administratora;
- w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów, w szczególności sprzedawców, poprzez stosowanie reklamy - podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f )RODO, tj. ochrona praw Administratora.
- Jeżeli Pani/ Pan skorzystała z formularza kontaktowego, przetwarzamy następujące Dane Osobowe: imię i nazwisko, firmę, dane kontaktowe (w tym adres e-mail) oraz treść wiadomości i odpowiedzi na zadane pytania. Administrator przetwarza w/w Dane Osobowe:
- w celu świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez umożliwienie korzystania z formularza kontaktowego – podstawą prawną jest podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność przetwarzania Danych Osobowych;
- w celu udzielenia odpowiedzi przez Administratora na wiadomość przesłaną przez Użytkownika za pomocą formularza kontaktowego - podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit f) RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na przesłaniu odpowiedzi na wiadomość przesłaną przez Użytkownika.
- w celu ustalania i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f )RODO, tj. ochrona praw Administratora.
- Jeżeli Pani/ Pan założyła konto na Stronie Internetowej, również poprzez powiązanie go z profilem w mediach społecznościowych lub kontem e-mail, przetwarzamy następujące Dane Osobowe: imię i nazwisko, firmę, dane kontaktowe (w tym adres e-mail, numer telefonu oraz adres), numer NIP, nazwę profilu na portalu społecznościowym oraz inne dane udostępnione tam przez Ciebie zgodnie z polityką prywatności na danym portalu lub koncie e-mail:
- w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w postaci założenia oraz utrzymania konta na Stronie internetowej – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. dobrowolna i świadoma zgoda Użytkownika (w zakresie danych podawanych nieobowiązkowych) oraz art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność przetwarzania Danych Osobowych (w zakresie danych obowiązkowych);
- w celu niezbędnym do wykonania obowiązków prawnych Administratora wynikających m.in. z ustawy z dnia 12 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisów prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
- w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną art. 6 ust. 1 lit f) RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na analizie aktywności Użytkowników;
- w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów, w szczególności sprzedawców, poprzez stosowanie reklamy - podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f )RODO, tj. ochrona praw Administratora;
- w celu ustalania i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f )RODO, tj. ochrona praw Administratora.
- Jeżeli Pani/ Pan dokonuje zakupu produktów umieszczonych na Stronie Internetowej, przetwarzamy następujące Dane Osobowe: imię i nazwisko, firmę, dane kontaktowe (w tym adres e-mail, numer telefonu oraz adres), nr NIP, uwagi do zamówienia oraz dane konieczne do nawiązania, wykonania, zmiany oraz rozwiązania umowy pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem (a w tym numer zamówienia, data transakcji):
- w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawarcia, wykonania, zmiany lub rozwiązania umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność przetwarzania Danych Osobowych (w zakresie danych obowiązkowych) oraz art. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. dobrowolna i świadoma zgoda Użytkownika (w zakresie danych podawanych nieobowiązkowych);
- w celu niezbędnym do wykonania obowiązków prawnych Administratora wynikających m.in. z ustawy z dnia 12 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisów prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
- w celu ustalania i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f )RODO, tj. ochrona praw Administratora.
Długość przetwarzania i przechowywania danych osobowych:
- Dane przetwarzane są tak długo, jak jest to niezbędne do realizacji celów wskazanych w pkt I powyżej, a także zgodnie z przepisami prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości.
- Dane niezbędne do wykonywania umowy, której jest Pani/Pan stroną, lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy, przetwarzane są przez okres trwania umowy, a po tym okresie przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów, w tym przepisów prawa podatkowego oraz ustawy o rachunkowości.
- Pozostałe dane, jeżeli przetwarzanie ich odbywa się na podstawie Pani/ Pana zgody przetwarzane są do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być cofnięta w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych dokonuje się poprzez złożenie takiego żądania pod adresem e-mail kontakt@wroclawskineptun.pl lub poprzez przesłanie takiego żądania na adres Administratora. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano wcześniej na podstawie udzielonej zgody.
- Wszelkie dane, których przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, przetwarzane są przez czas wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Wszelkie dane, których przetwarzanie jest niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub przez stronę trzecią, przetwarzane są przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie ich dalszego przetwarzania w tych celach, z przyczyn związanych z Pani/Pana sytuacją, chyba że Administrator wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pani/Pana interesów, praw, wolności, podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Przekazywanie Danych osobowych:
- Administrator będzie przekazywał Dane osobowe pracownikom, współpracownikom oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora, jedynie w niezbędnym zakresie do wykonania w/w celów przetwarzania Danych Osobowych. Dane osobowe mogą być również przekazywane organom państwowym lub podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
- Obowiązek podawania Danych osobowych:
- Dane osobowe przetwarzane na podstawie Pani/ Pana zgody podawane są dobrowolne. Brak podania danych będzie skutkowało brakiem możliwości realizacji celów określonych powyżej, jeżeli zgoda jest warunkiem ich świadczenia.
- Dane osobowe niezbędne do zawarcia, wykonania, zmiany lub rozwiązania umowy/ lub dane niezbędne do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie jest dobrowolne. Brak podania danych będzie skutkowało brakiem możliwości zawarcia, wykonania umowy / realizacji zlecenia bądź podjęcia działań na Pani/ Pana żądanie.
- Dane osobowe niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze jest wymogiem ustawowym.
- Dane osobowe przetwarzane w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub przez stronę trzecią są dobrowolne. Brak podania danych będzie skutkowało brakiem możliwości realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub przez stronę trzecią oraz celów określonych w pkt I powyżej.
- Jeżeli Użytkownik zamieszcza na Stronie Internetowej jakiekolwiek Dane Osobowe innych osób, może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszania przepisów prawa i dóbr osobistych tych osób.
- Uprawnienia przysługujące w związku z przetwarzaniem danych osobowych:
- Ma Pani/ Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, obejmujące prawo do uzyskania potwierdzenia, czy są one przetwarzane, a jeżeli ma to miejsce, prawo do uzyskania dostępu do nich oraz otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu.
- Ma Pani/ Pan prawo do sprostowania danych osobowych, obejmujące prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe.
- Ma Pani/ Pan prawo do usunięcia danych osobowych.
- Ma Pani/ Pan prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
- Ma Pani/ Pan prawo do przenoszenia danych, obejmujące uprawnienie do otrzymania danych i przesłania ich innemu administratorowi lub do żądania, w razie możliwości technicznych, przesłania tych danych bezpośrednio innemu administratorowi – w zakresie przetwarzania danych na podstawie Pani/Pana zgody i w celach niezbędnych do wykonania umowy oraz przetwarzania danych w sposób zautomatyzowany;
- Ma Pani/ Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie przetwarzania danych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, chyba że Administrator wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Ma Pani/ Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami prawa.
- Realizacja uprawnień przysługujących w związku z przetwarzaniem danych osobowych:
- Każda osoba fizyczna (dalej jako „Wnioskujący”) ma prawo zwrócić się do Administratora z wnioskiem (dalej jako „Wniosek”) o realizacje praw wskazanych w rozdziale V powyżej.
- Wnioski będą procedowane z uwzględnieniem przepisów RODO, co oznacza, że w przypadkach wymienionych w RODO, Wnioski mogą nie przysługiwać osobie, której dotyczą dane osobowe, albo będą realizowane za odpłatnością mającą na celu pokrycie kosztów realizacji.
- Wniosek należy złożyć pisząc na adres e-mail kontakt@wroclawskineptun.pl lub przesyłając go na adres Administratora.
- W sytuacji, gdy Administrator nie przetwarza danych osoby Wnioskującej (z wyłączeniem przetwarzania danych osobowych na potrzeby samego wniosku), Wnioskujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, a jego dane zostaną niezwłocznie usunięte.
- Niezwłocznie po otrzymaniu Wniosku, Administrator poinformuje o jego otrzymaniu Wnioskującego i zamieści taką informację w prowadzonej przez siebie ewidencji.
- Administrator jest uprawniona do weryfikacji tożsamości Wnioskującego. W przypadku braku skutecznego zweryfikowania tożsamości Wnioskującego z powodów, za których ponosi odpowiedzialność Wnioskujący, Administrator może nie zrealizować Wniosku, o czym Wnioskujący zostanie niezwłocznie poinformowany.
- W przypadku wniesienia Wniosku i ewentualnej prawidłowej weryfikacji tożsamości Wnioskującego, Administrator przekazuje Wnioskującemu odpowiedź w terminie najpóźniej jednego (1) miesiąca licząc od dnia otrzymania Wniosku. W przypadkach obiektywnie skomplikowanych, gdy odpowiedź będzie wiązała się z dużym nakładem pracy po stronie Administratora, termin może ulec wydłużeniu do dwóch (2) miesięcy, o czym Wnioskujący zostanie poinformowany niezwłocznie.
- Realizacja prawa dostępu do danych Wnioskującego polega na wskazaniu przez Administratora danych podlegających przetwarzaniu, w zakresie w jakim wniósł on żądanie oraz informacji o celu przetwarzania danych, kategorii danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, w miarę możliwości o planowanym okresie przechowywania danych osobowych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (w tym o profilowaniu, oraz istotnych informacjach o zasadach ich podejmowania), znaczeniu i przewidzianych konsekwencjach przetwarzania danych, prawie żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzanych danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o źródle pozyskania danych osobowych oraz prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego. Ponadto, Administrator załączy do odpowiedzi kopię danych osobowych dotyczących Wnioskodawcy w powszechnie znanych i dostępnych formatach nadających się do odczytu maszynowego.
- Skargi związane z wykonywaniem niniejszej procedury należy złożyć pisząc na adres e-mail kontakt@wroclawskineptun.pl lub przesyłając go na adres Administratora. Skarga rozpatrzona zostanie niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia jej doręczenia, o czym Wnioskujący zostanie niezwłocznie poinformowany. Wnioskujący zostanie również poinformowany o fakcie otrzymania skargi. Informacja na temat skargi zostanie ponadto zamieszczona w ewidencji.
POLITYKA COOKIES
- Administrator korzysta z plików cookies i innych podobnych mechanizmów w celach marketingowych, w tym aby wyświetlać reklamy w innych miejscach w Internecie.
- Plik cookies to pliki tekstowe, które tworzone są automatycznie przez przeglądarkę internetową podczas odwiedzania stron WWW. W tych plikach zbierane są informacje o tym, jak Pani/Pan korzysta ze strony, co pozwala usprawnić jej działanie i dostosować wyświetlane dla Pani/ Pana treści lub zaoferować pomoc.
- W dowolnym momencie może Pani/Pan zmienić ustawienia cookies w ustawieniach przeglądarki (patrz pkt VII 2 poniżej). Odznaczenie konkretnych plików cookies będzie uznane za odwołanie zgody i oznaczało będzie, że Administrator nie przetwarza już Pani/Pana danych w tym zakresie.
- Rodzaje używanych plików cookies i innych mechanizmów:
- Techniczne pliki cookies. Pliki te są niezbędne do prawidłowego działania Strony Internetowej. Umożliwiają one zoptymalizować Stronę Internetową, zapewnić bezpieczeństwo Pani/Pana przy korzystaniu z niej, zapamiętać wyrażone przez Panią/ Pana zgody oraz utrzymać sesję. Wyłączenie tych plików spowoduje brak działania Strony Internetowej.
- Analityczne pliki cookies. Pliki te służą ulepszeniu funkcjonowania Strony Internetowej oraz mierzeniu skuteczność podejmowanych działań marketingowych. Zbierane informacje tworzą zbiorcze statystyki i analizy, które pomagają zrozumieć w jaki sposób wykorzystywana jest Strona Internetowa oraz ulepszać ją.
W ramach analitycznych plików cookies, korzystamy z Google Analytics – Google może zbierać informacje w celu tworzenia raportów dot. ruchu na Stronie Internetowej. Przykładowymi danymi zbieranymi w tym zakresie to: czas trwania odwiedzin na Stronie Internetowej, kliknięcia, miejsca na świecie, z których Użytkownik uzyskuje dostęp. Szczegółowe informacje o działaniu Google Analytics znajdziesz pod adresem https://analytics.google.com/analytics/web.
- Społecznościowe pliki cookies. Pliki te umożliwiają stosowanie wtyczek portali społecznościowych, które umożliwiają Użytkownikowi udostępnianie treści publikowanych na tych portalach.
- Marketingowe pliki cookies. Pliki te służą do dopasowywania treści i form reklam wyświetlanych zarówno na Stronie Internetowej, jak i w innych miejscach w Internecie.
- Długość przetwarzania i przechowywania danych:
- W przypadku plików cookies sesyjnych, pliki te pozostają na Pani/Pana urządzeniu aż do opuszczenia Strony Internetowej lub wyłączeni przeglądarki internetowej.
- W przypadku plików cookies stałych, pliki te pozostają na Pani/Pana urządzeniu przez określony czas albo do momentu ich ręcznego usunięcia.
- Rodzaj danych zbieranych przy pomocy plików cookies:
- Pliki cookies i inne wykorzystywane podobne mechanizmy zbierają jedynie Pani/Pana anonimowe dane statystyczne, służące do usprawnienia Strony Internetowej oraz działań marketingowych.
- Za pośrednictwem plików cookies i podobnych mechanizmów, Strona Internetowa nie zbiera żadnych danych pozwalających na Pani/Pana identyfikację. Jedyną informacją o użytkowniku, która bez połączenia z innymi danymi, nie pozwala na jego identyfikację, jest adres IP. W przypadku przekazywania przez Administratora Pani/Pana adresu IP niemożliwa jest Pani/Pana identyfikacja.
- Zmiana ustawień plików cookies:
- W każdym czasie może Pani/Pan dokonać zmiany w zakresie ustawień dotyczących plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.
- Zmiana w zakresie ustawień dotyczących plików cookies możliwa jest również poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach dokonania zmiany w ustawieniach dotyczących plików cookies poszczególnych przeglądarek można znaleźć pod adresami:
- Google Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl;
- Safarii https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac.
- Internet Explorer https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies;
- Opera http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie zdarzenia mające wpływ na bezpieczeństwo Pani/Pani danych osobowych w zakresie korzystania ze Strony Internetowej należy zgłaszać na adres e-mail kontakt@wroclawskineptun.pl lub przesyłając go na adres Administratora.
- Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji oraz Pani/ Pana danych osobowych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji /danych osobowych w oparciu o podstawę prawną oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Poza przypadkami wskazanymi w niniejszej Polityce, dane osobowe nie zostaną ujawnione żadnej osobie trzeciej lub organowi, bez zgody osoby, której dane dotyczą.